تعمیر درب و پنجره دوجداره

وبلاگ بروز و باحال، شامل مطالب و مقالات جالب، مفيد و كاربردي

تعمیر درب و پنجره دوجداره

اگر پنجره دوجداره در خانه شما وجود داشته باشد، حتما این سوال برایتان پیش می‌آید، که در صورت خراب شدن پنجره چکار باید کنید و آیا امکان تعمیر آن وجود دارد یا خیر؟ این روزها به لطف رسانه‌های اینترنتی،‌ مردم بسیار آگاه‌تر از گذشته شده‌اند و در زمان خرید یک کالا، به تعمیر آن نیز فکر می‌کنند.

در حال حاضر، تقریبا تمام خانه‌های نوساز دارای پنجره‌های دوجداره UPVC هستند، بنابراین اطلاع از چگونگی و روش تعمیر آن‌ها بسیار اهمیت دارد. البته لازم نیست حتما تمام اطلاعات تخصصی و فنی را در این زمینه داشته باشید، همین که اطلاعاتی کلی در خصوص تعمیر پنجره دوجداره upvc داشته باشید و بتوانید بر کار متخصصان به درستی نظارت کنید، کفایت می‌کند. همچنین کسب آگاهی بیش‌تر در این زمینه باعث می‌شود که درباره نحوه نگهداری صحیح از پنجره‌ها نیز بهتر اطلاعات لازم را داشته باشید و از به وجود آمدن هزینه‌های اضافی احتمالی در آینده، پیشگیری کنید.

با اجزای مختلف پنجره دوجداره آشنا شوید

 

برای آنکه با چگونگی تعمیر درب و پنجره‌ دوجداره  آشنا شوید، ابتدا لازم است که با اجزای مختلف یک پنجره دوجداره آن آشنا شوید. پنجره دوجداره نیز مانند سایر پنجره‌های موجود در اطراف شما، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اجزای مختلف پنجره‌های دوجداره، هر یک دارای جنس خاصی هستند و استحکام متفاوتی دارند. اجزای کلی پنجره‌های دوجداره  تعمیر پنجره دوجدارهupvc  ، سه بخش اصلی هستند و سایر اجزا در این سه قسمت قرار گرفته‌اند.

اجزای مختلف پنجره دوجداره UPVC شامل، پروفیل قاب و بازشو UPVC، زهواره UPVC، لاستیک درزبندی، پروفیل گالوانیزه، شیشه یا پنل و یراق آلات است. در ادامه درباره اجزای اصلی پنجره دوجداره بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

پروفیل UPVC

پروفیل‌های UPVC نوعی ماده بهبود یافته از پروفیل‌های PVC هستند. این پروفیل‌ها استحکام بسیار بالایی دارند و به هیچ عنوان انعطاف‌پذیر نیستند، به همین دلیل به عنوان عایق برای صدا و حرارت قابل استفاده هستند. پروفیل‌های UPVC سبک هستند و عمر بالایی دارند. زمانی که در فضای خالی بین این پروفیل‌ها از ورقه فلزی گالوانیزه استفاده می‌شود، مقاومت آن افزایش می‌یابد. وجود گالوانیزه همچنین باعث کاهش عبور امواج از پروفیل نیز می‌شود.

یراق آلات

یراق آلات پنجره، نقش مهمی در ایجاد امنیت و کاربردی‌تر شدن پنجره‌های دوجداره دارند. از آنجایی که استهلاک یراق آلات پنجره، بیش‌تر از سایر اجزا است، آشنایی و توجه به این جزء در تعمیر پنجره اهمیت فراوانی دارد. به علاوه، استفاده از یراق آلات با کیفیت، باعث افزایش استحکام پنجره‌ دوجداره و مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. بهتر است بدانید، که نحوه باز و بست شدن پنجره نیز کاملا بستگی به نوع یراق آلات نصب شده روی پنجره‌ها دارد.

شیشه

شیشه‌های مناسب برای نصب روی پروفیل‌های UPVC در انواع مختلف دو جداره یا چند جداره وجود دارند. این دسته از شیشه‌ها به طور موثر در کاهش مصرف انرژی‌ نقش دارد. شیشه های دو جداره و چند جداره، مقاومت بالایی در تغییرات دمایی مختلف دارند و مانع نفوذ آلودگی‌های صوتی به فضای داخلی محیط زندگی می‌شود. برای نصب این شیشه‌ها، متخصصان نصب شیشه، پس از اندازه‌گیری دقیق پنجره و جایگاه قرارگیری شیشه‌ها، اندازه‌ها را به واحد تولید ارجاع می‌دهند و سپس شیشه‌ها را در جای خود به طور صحیح نصب می‌کنند. توجه داشته باشید، که نصب صحیح شیشه‌ها بر بهبود کارآیی پنجره‌های دوجداره تاثیر دارد.

اگر زندگی در یک خانه‌ی کم ‌نور را تجربه کرده باشید حتما از اهمیت نورگیری فضا باخبر هستید.
یک خانه با انواع پنجره معمولا انطباق درستی با درزگیری ندارد. و درزگیری نامناسب باعث نفوذ آب به خانه در حین بارندگی می‌شود.
حتی در صورت استفاده از شیشه انواع انواع پنجره دوجداره دوجداره، قسمت آهنی انواع پنجره دوجداره صدا و حرارت را عبور می‌دهد
و عملا استفاده از شیشه مناسب هم کمکی به کارآیی پروفیل آهنی نمی‌کند.

 

منبع : پنجره دوجداره

https://xn----zmcnbobkf5pmagh90e.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.